inilah cinta!

bismillah

Kalau ade seorang manusia yang benar2 merindui kita
kalau ade seorang manusia yang benar2 menjaga kita
kalau ade seorang manusia yang benar2 mengambil berat tentang kita
kalau ade seorang manusia yang sanggup berkorban kerana kita
kalau ade seorang manusia yang sanggup di maki kerana kita
kalau ade seorang manusia yang rela di hina kerana kita
dan kalau ade seorang manusia yang mencinta kita

apekah kita tidak mahu mencintainya?
apekah kita tidak mahu merinduinya?
apekah kite tidak mahu menemuinye?



cintailah MUHAMMAD S.A.W

=)

bismillah

Second part of PD,kali nie gamba kerja-kerja menggali terowong bagi memahami perasaan penduduk palestine.Ini bukan penyu ye...
sape nk tgk..tgk..sape x nk tgk jgn bnyak komen..haha








"Pembinaan tembok "



"Gaya seorang penggali yg tekun"


"sekali lagi,gaya yang unggul"



"buat kali ketiga kalinya,gaya yang unggul"



"Jangan igt tangan yg menghayun buayan tidak mampu membuat terowong"






video
"misi hebat yg siap!"





Sebuah perjuangan

bismillah

Baru pulang sebentar tadi dari PD barisan tanzim IU 0809.Tak tau nk kata binding camp ke ape ke..tapi yang aku pasti ianya menarik!tahniah atas ukhti qurratu aini atas usahanya ini.Semoga allah membalas setiap niat yang baik yang telah ain lakukan untuk kami.

Jarang sekali blog ini terupdate dgn cerita dari aktiviti2 yang pernah aku sertai dan sangat-sangat jarang aku terus mengupdate apabila kembali dari prog tersebut..cuma kali ini aku rasa cm nk update cepat2 supaya tak ilang idea apa yang aku nk zahirkan.. :)
Aku rase ini kali pertama kami tanzim2 pergi keluar dari mmu bersama-sama..maaf smua sbb aku tak mmpu nk buat sebelum ini sehingga terpaksa menunggu ain untuk melaksanakan utk kita..kelemahaan aku tuh..
Neway takde papepon nk cakap..cuma teringat kata2 abi masa slot pengisian malam tuh,
"Istiqamah dalam perjuangan bila kita benar2 merasakan kesusahan didunia hanya untuk mencapai kesenangan di akhirat"


segila-gila aku pon..aku tau kat mana nk letak dan nk tnggikan agama aku..=p

berigat la kite smua wahai teman-teman tanzimku..manfaatkan apa yang abi cakap tuh..kalo tak rugi kita..berjuanglah kat dunia ini untuk kita mmpu mnjawab pertanyaan allah di alam kubur nanti..laksanakan tugas kita untuk mencegah amar ma'ruf dan nahi mungkar...dan hapuskan "kuman-kuman" yang menganggu kita..hehe

then aku nk mntak maap la kat budak2 tanzim aku kalo spanjang kat pd aku ade buat salah..zul,zack.shah.khair,pjal n khalid..kowang mmg sengal..tp aku bersyukur kat mmu nieh..aku ade jmpa manusia yang macam kowang..segala cerite2 kite dalam bilik smpan sbagai rahsia..hahaha..

kepada muslimat2 tanzim,mntak maaf bnyak2 kalau mungkin ada dalam gurauan2 saya tuh ade melukakan hati atau apa sahaja..kelemahan diri sndiri..jazakallah smua..sy gembira dan seronok!

p/s: nk pegi cameron highland tuh sebenarnya,tapi smua cm x nk jerk..=p
p/s: tanzim2 yang ade ..ingat..ape yang penting?kerjasama!!!..talipon dh berbunyi.......

Maulid~

SEMPENA SAMBUTAN MAULIDUR RASUL

TEMA:

“WAHDAH PEMANGKIN KHAIRA UMMAH”

TARIKH:

14 RABIULAWAL 1430H

(11 MAC 2009)

HARI:

RABU

Benarkah anda mengenali Rasulullah s.a.w?

Benarkah anda mencintai Rasulullah s.a.w?

Yakinkah anda akan terpilih untuk mendapat syafaat Rasulullah s.a.w?

JOM realisasikan kasih dan sayang kita kepada Rasulullah s.aw dengan menyertai beberapa aktiviti menarik yang telah dianjurkan oleh Institusi Usrah Cyberjaya…

ANTARA AKTIVITI:

PERTANDINGAN BERKARYA…

KATEGORI (A) – DESIGN POSTER

KATEGORI (B) – ESEI & PUISI

KATEGORI (C) – KOMIK TAULADAN

SYARAT2 PERTANDINGAN

1) Setiap kategori pertandingan hendaklah berdasarkan kepada tema yang telah disediakan iaitu “WAHDAH PEMANGKIN KHAIRA UMMAH”..Maksud tema ialah umat islam yg bersatu-padu mampu membentuk masyarakat muslim yang cemerlang dalam segala aspek kehidupan sama ada dari segi pendidikan,ekonomi,politik mahu pun sains dan teknologi…

2) Para peserta bebas menggunakan sebarang peralatan bagi setiap kategori pertandingan..

3)Para peserta bebas berkarya sebanyak mungkin mengikut kreativiti masing2 dan tiada limit yg ditetapkan...

3) Hasil karya yang comel itu boleh dihantar kepada komiti2 yg bertugas sebelum 10 Mac 2009(Selasa, sblm jam 12 tgh mlm) seperti yg tertera di bawah:

Nama: Muhammad Azroy B. Amir (muslimin)

Ym: ikhwan3107

H/p: 017-3672077

Nama: Nasuha bt Badruddin (muslimat)

Ym: chunnin10

H/p: 019-3663513

Hadiah yg sangat2 lumayan berupa wang tunai menanti anda!!!!!!..

Setiap biro wajib menghantar sekurang2nya seorang wakil drpd muslimin dan muslimat..

Kalau x de boleh import...

MAIN EVENT:

TALK

TAJUK: KAMI MENCINTAIMU YA RASULULLAH

SPEAKER: USTZ ABDUL IRAQI

TARIKH: 11 MAC 2009(RABU)

MASA: 9.00 MLM

TEMPAT : XR 1003

p/s: Kepada ahli2 biro lain yg berminat utk menambah pahala dan meringankan beban saudara2 anda dalam biro BDT dgn menjadi komiti event sambutan maulidurrasul ni, bolehlah segera menghubungi director program spt yg tertera dibawah:

Nama: Muhammad Azroy B. Amir

Ym: ikhwan3107

H/p: 017-3672077



Just Judge it !

bismillah


::situasi satu::

kowang jalan berdua-duaan ngn awek kowang,dalam kereta buat maksiat..pastu ade org yg agak baik sket..tego kowang..then kowang kata jgn terlalu judge org..

orite


::situasi dua::

Kowang x sembahyang,org ajak smbahyang kowang buat bodo..pastu kowang sound2 balik org yg tego kowang tuh..kata jgn terlalu nk judge org ...

orite jugak

::situasi tiga::

kowang buat mnde x snonoh bnyak gile..mencarut dan mengata org tahap drakula isap darah gadis sunti ..pastu org tego kowang..kowang kata jgn pandai judge org...

orite..fine!!

sebenarnya cmne nie weh??series aku x paham dunia skarang...dah terang2 kowang buat salah..pastu bile sampai satu nasihat yg mmg kene betul2 atas pale kowang..kowang x nk ngaku salah..then nk cover kowang salahkan plak or yg tego kowang tuh..kowang kata..cara teguran salah la..suka sgt judge org la.....haiyaaaa~

kita nieh,kalau pon x nk terima kesalahan diri sndiri jgnplak letak kesalahan tuh atas pundak org lain..tanak terima sudey..sok kat akhirat jawab sndiri kat tuhan..caya la bro!!

p/s :series boring baca blog2 yg x abes nk cite pasal ketidakpuastian mnde2 ntah pape..super amek mic pastu g kat tgh2 mmu..cite smua kat dak2 mmu..ape daa~..x matang sungguh!