sebingkis kenangan~

bismillah~..

tetibe nk terungkit semula kisah2 lucu tika berada kat hira' dlu..sedar x sedar dh hmpir 3 taun kita tggalkan baju+buku+kerusi+whiteboard dan lelain kat skola tuh ek..dan mende2 tuh x mgkin kite akan miliki semula..dedulu kalo time cuti2 skola lama sket..dah rase rindu nk masuk balek..nk jmpa membe2 semua..sekarang rindu pon x leh nk buat pe dah..kang dtg skola nk jumpa sape lepaskan rindu??takkan nk jumpa........ahaks.. meh sini kite rungkaikan sikit kisah2 silam kat skola dlu...kite mulakan aktiviti kite seawal sebelum subuh ek..

  • celik2 mata dh dgr bunyi alunan ayat al-quran yg dipsang mllmh ummi...msuk tndas nk kene tggu turn plak..pastu crik tempat basuh kain yg kering layan tdo kejap dlm rumah setan tuh..ahaks..
  • siap2 gie musolla..kalo yg alim sket tuh..bace quran sket solat tahajjud..tapi yg kurang alim nie carek rehal yg moden tuh..buat alas kepala tdo...aku slalu nye yg alim laa..hahaha
  • time mathurat paling aku kurang gemar..sbb nk kene bace berdiri..goyang seh pale lutut..time tuh mesti kowang semua rase kurang enak kalo kene bace mathurat 3 kali kan..aku tau..tapi lepas aku jadi KP,dah best dah..pasal time mathurat kene gie asrama kejut budak..slalunya,aku suh si budak yamin tuh kejut..aku gie dpn bilik..tdo jap..ahks..
  • time makan sarapan plak..mende paling berharga adelah kicap dan sos..time nie sape ade mende nieh..senang dpt kawan....p/s:kowang igt tak kisah nuwairi dan heinze ngeb...HAHAHA
  • baris pagi..nie pon aku kurang gemar gak..lebih2 kalo time hari syabab mllm shah..adoila..sebaik KP leh jalan2...hahaha
  • pastu masuk kelas plak..aku pling x suka kalo tugasan bersih kelas kene pagi..kang dak2 pompuan pndang semacam jerk kalo kelas koto..kecoh deih dak2 nieh..haha..pepon,mnjadi kebiasaan dak2 abbas,sebelum mula kelas..kami bergossip di tepi longkang sebelah tgkap tuh..
  • selalunye suasana pagi dlm kelas kurang meriah..ye r,awal pagi idea nk memekak tkde lagi..adzim plak masih goyang2 lagi..afif pon mata dok merah lagik..aku??aku mmg selamanya senyappp....
  • rehat pagi x de lain..kopok leko...sggup berhutang deih kerna kopok leko..
  • hah..lepas rehat nieh baru time nk pekak memekak...selalunya ngeb akan ckp:"ru bagi ceria sket kelas nieh".....dn time cenggini gak la time utk tdo dan slalunya subjek mngsa nye adalah PQS...p/s:hadiah perbentangan yg dijanjikan tuh kowang ade dpt tak??
  • subjek yg kene berhati2 adelah...sejarah(mllmh salmah nye mulut bahaya ooooWW)..PSI(pepaham la..sape nk bace kitab tebal2 buat la hal).KIMIA+BIO(nie jgn buat pasal)
  • pastu solat zohor.........



to be continue......

3 comments:

Anonymous said...

ape kisah sos heinz tuh?

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

ahaks..ade r..rahsiaaaaa

Anonymous said...

sonok kesah ko kat skolah dulu hehe