hira'

bismillah~

td saje bukak grup ABBAS...terlihat gmba bawah nieh..bile tgk balik teringat kisah kite sama-sama kat hira' dlu..tempat yg mnyimpan pelbagai kenangan pahit manis kite sebagai seorang pelajar,sebagai seorang teman kepada sahabat dan sebgai seorang penyeri kepada hira' itu sendiri..
korang smua igt lagi tak semua nie dlu,atau mungkin smua dah lupa dek kerana kite sekarang sudah jauh berbeza status nye??mungkin juga..mana tidaknya,kite smua sekarang kan dalam proses menjadi seorang engineer,doctor,ahli fiqh,pakar syariah dan berbagai bidang lain..mungkin sudah terasa sedikit besar berbnding yang lain..mungkin juga terasa seperti tidak patut lagi utk sama2 bekas2 budak hira' yang dulunye kotor comot bermain lumpur di pantai remis,budak hira' yg kebulur berebut2 keropok leko makcik kantin,budak hira' yg pengotor makan megi dalam gayung,bebudak hira' yg kekadang berkongsi selua dan baju,bebudak hira' yg terkenal dgr kehilngan selipardan berbagai-bagai lagi perkara jelik yg dulu kite lakukan bersama..

igt bukan??hehe...
aku menulis entri ni bukan atas ape2 alasan yg kurang enak bahkan tidak lebih kepada utk sama melepas kerinduan kat kowang..(acecece,ayat x nk jiwang..)..series..sgt2 rindu nk kembali kat dlm kelas..sama ngan kowang..petang lepas tensi men bola..malam2 stadi sama2..kalo tak tau..kite sama tunjuk ajar..rindu nk kua bnda ngan kowang..walaupon ade yg katakan baju skola kite selebet..ehehehe..rindu gak nk kaco dak yg bg presentation kat depan..:P

semua nie x kan kembali lagi kan???







suasana kat kolah nie..bebudak otai~

ade yg kata,kami barisan pembebasan selatan thai..ekeke

ngeb,aku,apeng dan adzim


bebudak kelas ABBAS..rindu sgt deih kowang!!..ngehe


masa SPM..kowang tau tak yg aku kene jaga asrama!!(ketua biro ostel)


reunion gi PD..:P


suasana pagi lepas kuliah subuh ngan muallim rusydi..(aku x de sbb tgh tdo..:P)


Ya allah ko permudahkanlah hidup dan murahkan la rezeki mereka2 ini,inilah org2 yg mnjadikan kami "orang"..


sebelum bertolak ke PD


bebudak FORM 5..jamuan akhir taun..smoga kowang smua berjaya kejar cite2 masing!!ameen~

3 comments:

mecHANISm said...

weh aru...
ko silap dow pasal yang gmbr lepas kuliah subuh ngn mlm rushdi tu
ko patut tambah.."aku tgh tdo KAT RUMAH"

aku igt lg aku ngn ko fly balik umah time tu...hahaha

amie said...

assalamualaikum aru, ape khabar? tgk blog ni, rindu zaman sekolah dulu...sudah 3 tahun berlalu..semoga dipermudahkan urusan kehidupan dunia dan akhirat..bittaufeq wannajah

Anonymous said...

just drop by.

only abbas? moga Hira' terus memimpin, bukan dipimpin..