Sebuah perjuangan

bismillah

Baru pulang sebentar tadi dari PD barisan tanzim IU 0809.Tak tau nk kata binding camp ke ape ke..tapi yang aku pasti ianya menarik!tahniah atas ukhti qurratu aini atas usahanya ini.Semoga allah membalas setiap niat yang baik yang telah ain lakukan untuk kami.

Jarang sekali blog ini terupdate dgn cerita dari aktiviti2 yang pernah aku sertai dan sangat-sangat jarang aku terus mengupdate apabila kembali dari prog tersebut..cuma kali ini aku rasa cm nk update cepat2 supaya tak ilang idea apa yang aku nk zahirkan.. :)
Aku rase ini kali pertama kami tanzim2 pergi keluar dari mmu bersama-sama..maaf smua sbb aku tak mmpu nk buat sebelum ini sehingga terpaksa menunggu ain untuk melaksanakan utk kita..kelemahaan aku tuh..
Neway takde papepon nk cakap..cuma teringat kata2 abi masa slot pengisian malam tuh,
"Istiqamah dalam perjuangan bila kita benar2 merasakan kesusahan didunia hanya untuk mencapai kesenangan di akhirat"


segila-gila aku pon..aku tau kat mana nk letak dan nk tnggikan agama aku..=p

berigat la kite smua wahai teman-teman tanzimku..manfaatkan apa yang abi cakap tuh..kalo tak rugi kita..berjuanglah kat dunia ini untuk kita mmpu mnjawab pertanyaan allah di alam kubur nanti..laksanakan tugas kita untuk mencegah amar ma'ruf dan nahi mungkar...dan hapuskan "kuman-kuman" yang menganggu kita..hehe

then aku nk mntak maap la kat budak2 tanzim aku kalo spanjang kat pd aku ade buat salah..zul,zack.shah.khair,pjal n khalid..kowang mmg sengal..tp aku bersyukur kat mmu nieh..aku ade jmpa manusia yang macam kowang..segala cerite2 kite dalam bilik smpan sbagai rahsia..hahaha..

kepada muslimat2 tanzim,mntak maaf bnyak2 kalau mungkin ada dalam gurauan2 saya tuh ade melukakan hati atau apa sahaja..kelemahan diri sndiri..jazakallah smua..sy gembira dan seronok!

p/s: nk pegi cameron highland tuh sebenarnya,tapi smua cm x nk jerk..=p
p/s: tanzim2 yang ade ..ingat..ape yang penting?kerjasama!!!..talipon dh berbunyi.......

11 comments:

Anonymous said...

salam..

mesti best pengisian dgn abi..
kalo rajen lagi,update2laa pengisian yang abi bagi..spaya boleh dikongsi bersama dengan sumer...:D

fAizAL(^^,)izWaN said...

p/s: betul tu boss..nak pegi cameron highland tu gak!!! :( jomlaaaaaa~suh ain book je hotel lu.....jadi xjadi tu nnt kita bincang balik!!!eheee :D nak pegi cameron!!!! :(

Anonymous said...

yeeaahhh...hamba amatlah setuju bangat mengenai g cameron higland tu..ikutkan x kisah la kat mana pun..janji kuar dr mmu..bru terasa sikit kesan2 nya...=D..

Kesengalanku itu hanyalah sekadar BAYANGAN GURAUAN utk mengembirakan hati mu wahai amirku..ahaks..dan kurasakan begtu jua dgn sahabat2 yg lain kerna utk membangkitkan kembali SEMANGAT YG HILANG kerna kami mempunyai SEMANGAT PERJUAGAN HARMONI.Anggaplah segala kesengalan kami itu berlaku UMPAMA MIMPI DLM MIMPI dimana engaku sedang memandu dlm keadaan mengantuk di PUSARA LEBUH RAYA utk membuktikan CINTA ITU KETAWA DAN AIRMATA.

Yang Ikhlas:-
Monggol Dah Pulang

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

izzah:insyallah..kalo ade masa..(harapan tipis la ye)..=p

faizal :ituhla..kita g dua nak?..hahaha

monggol:aku tau hang la si lelaki kucing ituh...haip..aku x tdo r..tp komen hang mmg tervaik la..ini la hasil dari AMK yg djalankan..hahaha.

Anonymous said...

semangatnye b0s update bl0g!:p
mesti sr0nok sgt la tuh PD kan?sampai tertid02 tgh drive.haha~:P
mmg best p0n pengisian dr abi..nk lagi!!

p/s: cam nk jugak gi cameron ramai2..hmmm~

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

anfalafna:tuh updated dgn penuih keseronokkan la tuh..haha..haih~ anfal sama cm zack,ngata sy tdo..x tdo la..cuma terlelap-lelap sket2 jerk..

fAizAL(^^,)izWaN said...

haha..
sangat gila kelakar mendengar/membaca komen dr abg kucing...
haha~kreatif!!!

jom boss..kita g berdua je!!! ;p so,g r book tempat kat cameron..dapat yg TM nye hotel,masyuk gak!!!!

ainies said...

heh~

best nye kat PD..x sangka dpt jupe tanzim2 yg sengal2 neh dan di ketuai oleh tuan amir..=p

boss nak g cameron ke?igtkan tamo peg...nnt sy ngan mina try survey2 harga dulu ek..then, kite buat poll..tuan amir kne sokong tau!

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

pejal:ituhla..ntah time bilenye si zack nie leh jadi kreatif..haha..

ain:insyallah..:)

Anonymous said...

shalalalalala~

Anonymous said...

bos...wa on jer nk g PD...xde hal..best2..byk Kenangan Bersamamu Kasih....