ramadhan kareem~

bismillah..
salam ramadhan semua...semoga mendapat kerahmatan pada awalnya,keampunan diantaranya dan dijauhkan dari azab api neraka dipengakhiranya...

erm..sebenarnya mmg dah x leh nk apdet2 nie..pasal laptop aku dah 'elok'...=p
nie pon komputer membe..rumate..die tgh bace quran tue..aku pon guna la jap...aku bukan x nk bace quran tue..tapi baru lepas buka kan..perut tgh 'lapar'..so kene la rehat2 minda dlu...

so nie nk citer pasal first ramadhan aku..atau lebih tepat lagi pengalaman paling !#@$@! pada malam pertama puasa...
malam puasa tue..aku ngan azim gie satu program yg dianjurkan oleh KARISMA...aku just follow jerk abg navy(uweekkk..=P)..die ajak aku gie sane temankan die..
so malam tue punye tentatif adelah beriktikaf di mesjid..dan bgun jam 4 pagi utk qiam..so aku ngn azim pon siap2 la nk tdo..tetibe azim ckp.."weh,gie makan sate jom!!??"...aku jawab r.."malas r..kenyang nie sental moreh td"...pastu adzim godalagi.."aku belanje"..aku yg tergoda menjawab.."settt..aku pn lapar nie(tetibe lapar)"...hehe

kami pon gie la makan kt bangi...nk carek sate kajang dh x sempat...makan la kami berdua macam pasangan bahgia..sampai la kul 1 lebey...
then dalam perjalanan pulang...nmpak pintu mesjid dh kunci..x pe2..
pintu blakang mesti tak kunci nye..pusing2..kunci gak..!!@#!#@!#!...(terjemah sendirik)

masa tue klua la macam idea..nk sengetkan keta la..nk terbangkan la...nk cabut pintu pagar la..tapi yg paling bernas ialah..kita balek!!
tapi cadangan aku tue ditolak mentah2 oleh adzim...heh~
then mulalah ngumpatan pada tukang kunci mesjid tue..pakcik siak jadi mngsa(btul ke siak yg kunci mesjid??)...yg gatal sgt kunci mesjid time org buat prog kat dalam tue buat pe..??cuba la pikir kot2 ade bini2 laki pakcik2 kat mesjid nk 'letop'..hah..kan susah..x pikir ke??elok2 pakcik2 tue nk dapat anak keempat..jadi tige jerk kang..salah sape??salah siak r!!...
so penyelesaianya pada masalah kami tadik..adzim cadangkan kite buat stail navy...angap jerk kete tue jadi kapal..kite labuh kan kete kat tepi jalan..rebahkan kerusi..tido~..zzzZZZ...

tapi panasnye...adoila..genang air peluh aku sampai tutup ruang telinge...huhuhu..tapi yg bestnye..tiap kali panas yg taap gile ba**(baik)...adzim stat enjin kete..hehehe..

then..
statiklah gaya tdo aku..ye r..nk gerak cmne??..sempit..kang terlangar gear kang mau 'hidup' aku ngan navy nie...sampailah kul 4 adzim cakap..."weh,kul 4 dah"..aku jawab.."yeee"..pastu trus senyap dah tnpa sebarang suara..sedar2 balek..........


p/s..apekah yg terjadi sebenarnya apabila kami tersedar buat kali yg kedua??..
a)matahari dah terbit.??
b)ade orng jengok kami kat kete??
c)tggal aku jerk dlm kete tue??
D)kami berada dilua kereta??
e)semua jawapan diatas tidak benar....

hantarkan jawapan anda ke 33922..(jgn amek series lawak ini)

0 comments: