Merdeka~

tarikh:satuseptemberduaribuenam
hari:jumaatpenghuluhari
condition bilik:masihtempatkucingberanaklagi

bismillah..

erm..baru balek dari makan+solat+cucuk duit....
actually nk citer sket pasal hari2 yg berlalu yg aku telah tempohi dalam 2-3 hari ini...sbb aku pilih bk citer hari tersebut adalah kerana hari2 ni telah membuat satu anjakan paradigma bagi aku...sesuatu yg sgt2 x pernah aku cuba dan lalui...

yg pertama...
pada malam merdeka...aku telah 'meyambut' kemerdekaan kita yg kali ke 49 tahun di KLCC...=P
sgt2 'menarek' melihat muda mudi berpeleseran menloncat2 dan berdansa meraikkan kemerdekaan ni..jap,utk megelak dari sebarang fitnah yg timbul...baek aku cite dulu tujuan aku gie KLCC...

begini...
sehari sebelum merdeka aku membuka sampul e-mail ku...disana ada terdapat satu email yg bertajuk 'task force'(kalo x silap la)..'task force' adalah satu tugasan utk membenteras kemaksiatan yg berluluasa yg dijangka akan berlaku disekitar KLCC dan dataran MERDEKA...anjuran dari KARISMA aku rase...then lepas bace aku pon forwardkan....
tetibe membe aku tnya..(riak perbualan kami seperti dibawah)....

membe:weh,ko gie ke 'task force"?
aku :amende tue?
membe:ceh,yg ko anta e-mail tu la....
aku :owh...aku kalo ade org gie..aku follow on call jerk..
membe:erm..aku nk join..
aku :sett..kite gie..
membe:erm..kita due jerk..rempit naik moto r..ko cari hemlet(helmet)...
aku :sett....

then..malam tue..tepat kul 9.45 kitorang bertolak selepas mnjadi mekanik sementara membetulkan kenderaan tunganggan..(nama pemilik dirahsiakan)....
smapai mesjid syakirin dlm kul 10.30 kot...aku nye pingang nk meletop deih...mklumla aku bukan perempit profesional...
rupa2 nya kat mesjid pon ade buat smbutan merdeka...pihak mesjid jmput kumpulan mestica dan akhil hayy...aku ngan membe aku nie pon merayau2 mencari kalo2 ade tempat pendaftaran..kitorang mmg gamble gle r..pegi 2 org..pastu x de contact sape2....
tetibe membe aku nie knal mamat sorang nie..aku pon x knal die..then burak2..derang kasi kertas suh isi nama...pastue ade briefing..derang bahagikan grup ikut IPTA dan tmpat masing2..disebabkan peyertaan dari MMU adlah kami 2 org..secara x lgsung aku dan membe aku join bebudak UIA...tempat sasaran adalah di sekitar tasek KLCC...kami mula beroperasi selepas detik 12 tgh malam...
masa kat mesjid aku meyaksikan 2 situasi yg berbeza...bile tepat jam 12.00 malam...letupan buga api memenuhi segenap udara...bersorak rianglah setiap mereka yg berada disana..tapi keadaan dalam masjid sgt berbeza...saat bunga api pertama meletup,terdengar laungan TAKBIR!!!...aLLAHU AKBAR,sambut mereka2 yg berada dimasjid...di ibaratkan semacam akan berlaku 2 pertempuran hebat antara 2 agama yg berbeza...selepas laungan takbir,disusuli dgn istighfar yg dibawa oleh ustaz akhil hayy...kami yg berada di mesjid ketika itu seakan tergaman dan insaf dgn kesyahduan istighfar tersebut dan secara tak langsung membangkitkan semngat kami utk membenteras maksiat ini.....
lepas itu aku gan 5 orang dari UIA melakukan tugas kami...mmg keadaan muda-mudi sekarang amat teruk..smpaikan kami susah utk membezakan mana yg islam dan mana yg tidak dan mana yg melayu dan mana yg bukan....peluk+cium+rangkulan nafsu menjadi bahan tontonan...dan couple2 inilah yg menjadi bahan sasaran flyers kami...=P

hurm...mmg terasa 'bnyak' lagi perkara yg perlu dilakukan oleh kita...cuba anda semua byagkan kalo generasi2 ini..generasi2 yg melompat x tentu hala ini...generasi2 yg berpeluk cium dikhalayak ramai ini...generasi yg bersendat pakaian mereka ini...akan menjadi pemimpin anda dimasa hadapan...bagaimanakah pula rasanya keadaan dunia ketika itu..aku yakin dan percaya ia akan menjadi seribu kali lebih parah dari ini..dan impaknya akan terkena pada genarasi2 akan datang..(esp anak kita...=P)....
so..terima kasih pada yg menghantar e-mail tue..benda baek bagus dipanjang2 kan...moga setiap amalam yg kita lakukan berserta dgn niat yg ikhlas dan diberikan khas ganjaran dari ALLAH swt.. aku rempit pon x de smpai cmnie...=P(bkan gmba aku ek)

wallahua'lam

0 comments: