tentang gabai

bismillah...

huh..baru merasa nk update blog nieh..tiap2 ari aku melawat blog sendiri smbil memikirkan bila la agaknye bleh aku update..minggu yg amat2 busy dlm hidup nih...ade exam...assingment.pastu nk kene balek tolong akak kawen..adoila..penat2..
tapi ituhla...org kata waktu belaja la waktu paling bnyak masa...kalo sekarang dh taktau nk bhagi masa,kang kalo dh keje cmne la ek.....utk bini nye,anak nye lagi,mak bapak pulak...bnyak nk kene pikir nih..hikhik..
anyhow,nie nk citer sket pasal picnic yg telah pon berlangsung ngan jayanya di sg gabai arituh...tapi malas r nk citer detail..(jaga masa skarang nih)..aku citer yg "behind the scene"....

1)bilangan peserta amatla menyedihkan..yg hadir pon actually muka yg slalu "hang out" sesama ...berbagai2 alasan diberikan oleh bebudak ini...termasuk satu alasan yg "amat munasabah" .."anak buah aku nk khatan"....adoila,kalo ko khatan ye r x leh gie...isk2..

2)asal perjalanan yg dirancang adalah sg congkak,ditukar pada saat signboard sg gabai kelihatan..nk test yg baru..

3)hanis ketika membeli ayam di pasaraya topan x cukup 4 hinggit...beliau terpaksa menelefon aku yg kat umah yg sedang tidor dgn masyuk utk dtg ke klang utk membawa duit 4 hinggit!!...

4)air gula yg aku bawa utk kowang minum tuh sebenarnya aku pon x pasti tu air gula ke tak...huahuahua..tuh pasal kata murabbi ali air minum kita tuh "manis sampai leh buat kencing manis"(baca ngan maksud terbalik)....sori2 ek...

5)tempat penginapan kami di sg gabai itu telah di 'konker' dari pagi smpai petang dan membuat kan ramai pengunjung2 lain bersabar ...huahuahua..bayang r satu pondok tuh kitorang guna,siap bentang tika ala2 askar lagik...

6)lepas jerk picnic nie aku saket perut bangat deih!!...seyes r,aku rase arang ayam tuh lagik bnyak aku makan dari isinye...



kan lagi bnyak itam dari kuningye ayam nieh


7)tempat mandi nye amatlah kecik dan aku rase x de sesape yg leh rendam pale pasal semua penuh ngan batu sungai yg licin2...pastu plak t
empat nie amat berbahaya..kalo tergelincir jatuh mmg sampai bawah air terjun la gamaknye...dan lagi satu aku pon x pasti arituh kaum india nie ade buat reunion kot,pasal penuh ngan kaum kerabat die jerk...bau pon (......)...adeih..

8)penghidupan api bbq amatlah meyeksakan....aku rase mau dalam setengah jam gak nk idupkan api tuh..memula aku dh pikir nk bawak balek jerk ayam2 nie...suh bibik ayam goreng..dari die tgk bawang putih bawang merah,baek die potong bawang goreng ayam nieh..

9)aku rase abg atma kite kuat makan eskrem pasal m
asa pg dan balek dedua die beli...siap letak pisang lagi tuh!!..

10)van pengangkutan terbenam dan memerlukan kekuatan kami utk menolaknye kembali ke landasan yg benarrr.... tgh tolak la tuh..




sekian....kat bawah nie beberapa gmba yg boleh di publish kan..=P







aksi para peserta yg menawan....




tiap kali gie sungai mesti nk kene pakai spek..keskes

0 comments: