holy_day

bismillah~


haihs~
lama x hupdate..aku malas..ye,sebenarnya mmg aku malas dan sisipnya aku ketandusan idea utk menukilkan sesuatu yg agak bernas utk diutarakan...

tidak..tidak,aku tidak busy...aku tidak sibuk..aku hanya MALAS...ye..aku malas..aku mmg pemalas...sampai tika ini,aku masih dihantui penyakit malas ini utk meng"update"....tdk ade satu idea bernas pon yg terkandung dipemikiran aku utk aku tatapkan pada kowang..

aku cuti smpai 18 jun..tidak lama bukan??..mmg x lama,pasal MMU sgtlah kedekut cuti...dan mungkin dia lebih rasional utk memberikan cuti yg byk pada penuntutnya...cuti yg bnyak boleh membuatkan anda menjadi tidak rasional..anda akan mendapat penyakit "BUHSAN"...dan secara x langsung anda akan melakukan aktiviti menjamah makanan dgn byknya utk menghilangkan buhsan anda..di pengakhiran cuti nanti...anda akan dapati perut anda akan dilapisi beberapa lapisan yg bukan lapisan ozon bahkan lebih dikenali oleh pakar2 pe'badan'an sebagai lapisan "nafsu"...inilah kebenaranya...

oleh kerana itu..aku merancang cuti aku dgn...."KAS"..atau lebih dikenali oleh puak2 "mereka" dgn nama "kem anak soleh"..moga2 dapat memberi sedikit manfaat pada anak2 kecil itu...=P
..dan aku juga boleh mengasah skill aku utk bergelar seorang "bapa" satu hari nanti...perancangan hebat bukan??..hidup memerlukan perancangan...tapi kenapa soal ini yg perlu aku rancangakn dlu??..pelik bukan??..mmg pelik...manusia mmg pelik..







sedikit peringatan ringkas~


alkisahlah,arituh sebelum cuti..aku exam final...dan bila sebut exam,dah terbayang la perit jerihnya stadi smpai kul 3-4 pagi dan kadang2 ada antara kita yg tdk tido...stadi kuat2 takot tak pass exam..dan bila dh pass nk kene stadi kuat2 gak supaya leh dapat keja..ye r,kowang pon tau kan,skarang susah nk dpt keje..so kalo result gempak,senang sket nk dpt keje...
dalam kesusahan stadi tuh..aku terpikir satu mende...kalo ketika ini aku stadi bagai nk rak..nk dpt keje yg bagus...tetibe mggu depan...bulan depan...taun depan...dah kiamat...so kat mana aku nk nmpak hasilnya dek kepenattan aku stadi..kalo la aku stadi dlm bidang juruterer..x sempat jadi engineer,aku dh GOL...sama gak kalo kowang amek dokto ke,akauntan ke,ape2 la...x sempat nk grab cita2..dh kiamat..kan ke nmpak cam...adeih,membazir nye aku blajar..baik aku tumpu buat amal ibadat bnyak2..tol tak?....

so,kesimpulanya...tggalkan la stadi kowang tuh,aku nasihatkan..kit abuat amal ibadat bnyak2 skarang..kan ke zaman skarang dh nk kiamat dah..semua tahu mende nieh kan??..so,moh la kita beramal ibadat...~...





jap2..aku memain jerk kat atas tue..bg sesiapa yg setuju ngan penyelesaian aku kat atas tuh..kowang silap..bagi senang jerk nk selesaikan masalah nieh..pepatah melayu ade mengatakan"menyelam sambil meminum air"..so,kita aplikasikan mende nieh...kalo lah selama niat kita belajar adalah utk keje..mmg kite termasuk dlm kelompok yg rugi ini..tapi kalo kite nye niat utk agama kita..utk naikkan balik martabat agama dan bangsa kita..kita tidak rugi bahkan stadi kita itu merupakan satu ibadat utk kita..dan terpulang bg yg maha kuasa utk mengadili nye...anda dapat bukan apa yg ini aku sampaikan??...itu saje post aku kali inih...


wallahu a'alam...

0 comments: