Kas3....kaskas?

bismillah~

antara KAS dan KASKAS...bnyak perbezaan..KAS adelah kem anak soleh...manakala KASKAS pula adelah sejenis bahan yg kebnyakkn digunakan oleh pengusaha kedai makanan yg dipelopori oleh kaum mamak.Adepon nama kedua2 ini seakan hmpir serupa namun perbezaan yg ketara jelas memisahkan mereka.KAS sudah 3 kali aku alami,tapi KASKAS tidak ku tahu berapa kali aku jamahi..kemungkinan tidak pernah ku jamah ia dan kemungkinan beratus kali aku telan ia.

Walaubagaimanapon,satu hari ketika aku sedang bertugas menjadi fasi kepada budak2 ini(kem anak soleh) seorang budak kelihatan sedang memberi teka teki kepada abg jabir,aku yg agak tensi ngan dak2 nieh..pergi lah join utk menjawab teka teki itu dgn harapan sebenarnya adelah untuk menghilangkan sedikit ke"tensi"an aku ngan bebudak yg degil bgt ini...budak tuh pon kasi teka teki ini...

"ade 2 ekor anjing,satu anjing L dan satu lagi anjing B.Dedua anjing nieh terpikat ngan satu anjing betina,oleh kerana anjing bertina ini terpaksa utk memilih hnya satu sahaja antara 2 ekor ini,maka beliau pon membuat satu pertndingan lumba lari anjing.Maka anjing L pon berlatih bersunguh2 utk menyediakan dirinya pada hari pertndingan itu nanti manakala anjing B pula hnya melepakkn dirnya sahaja...persoalan teka tekinya:Ketika pertndingan itu nanti,anjing ,manakah yg akan menang??.."

aku yg dok dgr kat tepi tuh dpt mengagak yg huruf L dan B itu mmg akan memainkan peranan dalm jawapan itu nanti..cuma aku x dpt menerima kenyataan yg jawapan nye sgt2 lah menunjukkan ketidakmatangan teka teki ini..aku xleh terima..mmg aku x leh terima!!~

nk tau pe jawapan die??..jawapanya,anjing B menang...anjing L kalah,pasal anjing L tuh..anjing LAUT...aku dh panas hati dah masa die ckp cmtuh..pastu aku tnya r..anjing B pe?..anjing B itu..anjing BIASE...hahahahahahahahahahaha...mati aku gelak ngan jabir..2 org mahasiswa university dibodohkan oleh dak skola rendah..aku mmg x leh terima yg B itu stand for BIASE..kalo la aku ckp anjing L menang sebab L stand for LAJu dan B kalah sebb B itu untuk BUDUH..agak2 die leh terima tak jawapan aku???

kowang pikir2 la...


pengajaran dari kisah ini:

1)Jgn terlibat dgn gejala teki teki bersama budak2 ini lagik
2)Pastikan anda pandai memutarbelikan jawapan yg diberi utk menjaga status mahasiswa anda..
3)Jgn hampiri syawkat,azrai,mursyidin dan wassef...hahahahaha
4)jgn bg beng ,aku dan hanis menjadi fasi bersama lagi pada masa2 akan dtg..(tapi kami akan memastikan kami ttp bersama)..hahahaha


ape2 pon..aku berterima kasih bnyak2 kepada alumni skolah aku yg menjemput aku mnjadi fasi ini..citer2 diatas ini tidak lain hnyalah utk hiburan dan ia sedikit pon x merencatkan keupayaan dan semngat aku utk berbakti pada dak2 ni..time kasih semua~~

wasalam

0 comments: