Teruskan !!

bismillah..


Teruskan bergaduh sesama anda wahai sahabat...
menghambur bencana atas jalan ini..
jalan yg semakin lama semakin kelam..
yg perintisnya adalah anda!!

Teruskan bercakaran sesama anda wahai sahabat..
berpedih hati sesama sendiri..
yang tidak ngerti mana menang mana kalah..
dan langsung tiada sikap menghormati...

Tidak menjadi satu kesalahan bilamana kalian berbeza pendapat,bahkan org berilmu yg lebih pakar dan muktabar dari kalian juga berselisih pendapat,dan perselisihan inilah tidak lain hnyalah satu daripada rahmat allah..
Yang menjadi kesalahan cara anda MEMBERI pendapat dan MENERIMA pendapat,disinilah kebijaksanaan 2 individu(yg memberi dan menerima) perlu diperhalusi..sesama muslim,satu aqidah,satu matlamat dan satu perjuangan..tolonglahhhh jgn mencemarkan jalan2 yg anda lalui bersama,amatlah rugi kehilangan mana2 antara individu yg memberi atau menerima ini..

sudahlah..jalan yg seperti kita lalui ini mmg tidak akan mudah,ia tetap dan pasti akan dihantui dgn berbagai cubaan dan dugaan bahkan tidak lain ianya adalah satu janji SYAITAN,tiada masalah yang tidak boleh diselesaikan...berlapang dadalah dan bersedia menjernihkan suasana yg agak kelam namun belum gelita..

andalah kekuatan dan kelemahan jalan ini!~

aku yg merayu~~

6 comments:

mr potato chips said...

bleh tau jalan ape ni?


[teringat time match bola,team sendirik gado sesama sendiri.ktrg nak leraikan,tp kapten halang.die cakap 'biarkan diorang,diorang tengah nak bersefahaman la tu'.pastu 2 org tu jadi back plg bes]

eSafarEE said...

perbezaan pendapat sememamngnya perkara biasa dalam mana2 organisasi dan ia sedikit sebanyak melambangkan kematangan dalam berorganisasi. kadang2 pendapat/cadangan/perbincangan yang berlaku adalah sesuatu yang melewati kerendahan taraf perbincangan furu'iah dikalangan ulama2 mu'tabar yang kita tahu, di sana ada ruang utk berlapang dada. Apatah lagi kalau ianya sekadar pergeseran pendapat/cadangan/persetujuan. (faham ker?)

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

insyallah paham..:)

mecHANISm said...

hehe..
sahabat...
jom bercakaran!!

beE-rU said...

fakhru..nape ade link g blog aku?hehehe.terharunyer..tp blog aku private la..hehehe~thnks neway letak kat tepi tuh even private.. -fatin- =)

z*hr*h said...

sabo jer la..bese aa tu gado2.. berselisih faham tu peluang untuk kt kenal kawan~