Hotel+Ahad


bismillah..
24 november 08:2.30 petang:enset berbunyi:seseorang ditalian:

"Fakhru,nih mak ##### ni..boleh tak esok makcik nak seseorang yg pandai dlm IT yg macam makcik ckp hari tu"

"owh,esok??,insyallah saya cuba"ujarku


begitulah antara lain perbualan antara aku dan makcik R yang memerlukan aku berjumpanya di salah sebuah hotel di KL.Aku diminta utk mencarikan seseorang yg berkemahiran dlm IT untuk dijadikan seorang "perujuk" oleh makcik tersebut yg perlu menghadiri satu seminar di hotel yang sama. Tepat jam 8 pagi ahad 25 nov 07 aku bertolak bersama seorang teman.Menaiki ERL dan moneral ke hentian chow kit dan ianya merupakan pengalaman pertamaku walaupun aku bukanlah seorang yg boleh digelar "org kampung".Satu perkara menarik juga mengenai aku,aku bukanlah seorang yg mahir dalam selok belok jalan di KL atau boleh dikatakan langsung "kosong" tentang jalan KL ini.Oleh sebab itu jugalah buat pertama kalinya aku mengunakan "google map" pada malam sebelum aku bertolak sebagai satu persediaan kalau2 sesat di jalanan kerana aku perlu hadir tepat jam 9 bak kata auntie R..:)

Menaiki moneral dari KL sentral ke hentian chow kit tidak memakan masa yg lama,tapi ade sesuatu yg menarik perhatian ku,ramainya kaum hindu menaiki moneral dan pada setiap hentian moneral juga terdapat polis.Baru teringat tentang berita perhimpunan haram hindraf yang bakal dilakukan.Menarik perkembangan politik dimalaysia,baru beberapa minggu perhimpunan "haram" bersih,hadir pula satu lagi perhimpunan "haram".Cabar perdana menteri khabarnya..:P

Mungkin ini risiko bilamana satu perhimpunan haram dilaksanakan dan dilihat pula kejayaan perhimpunan itu,maka bertmbah ramai lagilah yang berani mengadakanya.Tapi aku terfikir,pertunjukkan "haram" yang tidak mndatangkan huru hara melainkan gas pemedih mata dan "water canon" yg mengkucar-kacirkanya jika diberi logo "halal" mungkin terlihat sedikit kelembutan dari segi perkataan "haram" itu dan mungkin juga boleh meningkatkan tahap demokrasi di malaysia.Ohh,malaysia mmg sudah tersedia demokrasi kerana mereka(pemimpin2 kerajaan) telah berjaya mengadakan pilihan raya tepat pada waktunya...mungkin betul??anda tentukan..:p

wah..tulisan ini berbaur politik.Perlu cepat aku tamatkan cerita politik ini,kerana kami Student mempunyai akta yg memestikan kami ikuti dalam menjana pelajar yang cemerlang gemilang terbilang.Tapi minta kebenaran untuk menambah satu lagi perkataan pada slogan itu iaitu "terkekang"..:P

jam menunujkkn 9.30 pg,kami sampai ke hotel tersebut,msg masuk ke henset ku:


"please go to refreshment area grndballroom 2nd floor" dari makcik R..:)

aku pon naik lift,dalam perjalanan ke lift terlihat satu kertas penunjuk arah yg tertulis "seminar ### #### #####" di 2nd floor...

"aik,seminar apekah ini??x macam IT pon.Patutlah makcik R ade menyuruh ku membaca satu blog yang seakan seperti ini"dugaku sendiri.

Aku berjumpa dengan makcik R dan beliau menerangkan serba sedikit mengenai tujuannya memanggil aku dan rakanku.Memang benarlah beliau memerlukan seorang berkelayakkn IT untuk memudahkan tugasnya.

jam:1.30 ptg:

"fakhru,aku kene balikla,ade hal"ujar rakan ku


"hah??mmg kene balik betul ke?,tak boleh tangguh?"balasku


"x boleh"sambungnya


sudah,aku bawak die sebagai guider kepada makcik tuh,kalo nk suh aku guide abesla sbb aku tahu tahap IT aku x kemana.
akhirnya aku terpaksa menunggu berseorangan.sambil menunggu,aku melihat kelibat org2 disitu,muka2 mereka mmg aku sangat kenali kerana aku membesar dalam "padang" ini.Seakan satu tarikan pada aku utk lebih aku "kenali" mereka ini.

lepas asar:surau hotel:enset ber"vibrate"

"assalamualakum fakhru,sebenarnya taklimat IT tuh dah dibuat"suara makcik R kedengaran


"owh??kire dah habis la nieh??"balasku


"a'ah,makcik igt lama,rupenya yang tuh aje"sambung makcik R

"owh,hehe,takpe la makcik,kalo macam tuh,saya balik dulu la"


aku pulang tnpa sebarang pertolongan pon yg aku hulurkan pada makcik itu,nasib baik aku x makan sarapan+lunch+hi tea yg disediakan..kalo tak malu je. bagaimanpun,sebenarnya aku harus mngucapkan berbnyak(bace dengan berjuta2) terima kasih pada auntie ini yang secara tidak langsung memberi aku pengalaman melihat "org2 " disitu bercakap dan berstrategi.Aku melihat mereka cukup bersemangat dan bersungguh-sungguh dalam merancang.Aku mendoakan agar kejayaan milik mereka dan mkcik itu..:)

Benarlah,setiap yg berlaku ade hikmah yg tersembunyi,bagi kit ayg percaya perlu senantiasa yakin adanya hal itu..
wassalam:)

[sebenarnya aku amat penat2 sgt..pale penin..tapi aku nk post gak cte nieh,seakan menarik utk dkongsi..:P]

0 comments: