Tanah airku

bismillah


Amat jarang sekali aku menconteng diblog ini tentang perkara2 yang melibatkan politik tanah air.Tapi itu tidak bermakna aku tidak cukup mengambilkira apa yang berlaku disekeliling.Tidak perlu pula utk aku jelaskan disebelah manakah pihak yang aku sokong.Tapi apa yang pasti,aku tahu mana pihak yang aku perlu sanjungi atas dasar kepercayaan dan sedikit ilmu yang telah diajar oleh orang tuaku,guru-guruku dan akal sempurna oleh tuhanku.

Beberapa berita menarik yang aku kira ingin aku kongsikan bersama.Tak banyak,cuma beberapa sahaja,maklumla sedang exam sekarang nieh..busy beb~

1.Pak lah letak jawatan.

Berita ini aku taktau la nk kata cmne..kalo kowang jenis manusia bijak la kan,cuba kowang pikir leklok eh..sebelum pak lah letak jawatan,adala sorang menteri nih mempertikaikan pelan asal perletakkan jawatan tersebut.Katanya lambat sangat..terus mendesak supaya paklah letak jawatan..kebnyakkan orang lain pun cmtuh gak..suh Pak lah yang lemah lembut dan baik hati(tapi ISA still on) ini letak jawatan..lepas jerk Pah lah letak jawatan,die pulan kata "ini satu pengorbanan besar"..ape punya makhluk la die nieh..memula die desak org tuh..die suh letak jawatan..pastu puji plak..kowang tak nmpak ke punya teruk makluk jenis cmnie..itu yang aku nmpak la..pastu plak die masuk bertanding..nk pulak jawatan no 2 parti berasaskan BANGSA nie..aku taktau la..tapi bagi aku la..parti nieh kalo nk bagus..kene kluakan smua pemimpin2 jenis makhluk cmnieh....

2.DATUK SHAH RUKH KHAN

biter paling aku x paham skali..pe punya sumbangan mamat industan nieh..adoilaaa..dah x de org mesia ke nk kasi??kalo kasi kat atlit yg menang paralimpik rituh pon lagi bagus la..ataupon kasi kat aku..kurang2 nya aku org mesia..ade ic..cuma idung kembang dan kemik r..x mncung dan hensem cam Shah rukh khan..tapi pe mamat industan nie dh buat??adesss..plzzz la..jgn jadi bahan jenaka ketawa lawak org laaaa...
die tuh duk india..bukan mesia..rakyat mesia pon bukan dowhhh...budu pon x tau pe bende..silap2 PM pon die ingat anwar bukan pak lah....ape punya kangkong la negaraku sekarang nieh..ditadbair oleh org2 yang ....................




abes-

ngntok..x larat nk smbung..

wallahu a'lam..

1 comments:

Anonymous said...

go dato' razak go go go..hehehe