itu objektifnya

bismillah

Berjalan keluar dari bilik dgn satu matlamat dan objektif utk ke kelas bagi menimba ilmu.Bila sampai di kelas,lecturer mula mengajar dan kita akan duduk mendengar segala apa yang diuntahkan dari pemikiran lecturer dan terus menghadam muntah-muntah itu.Habis kelas,jalan pulang semula ke bilik.Objektif tamat! kita puas! Petang,berjalan keluar dari bilik dengan memakai kasut futsal dgn harapan dan matlamat dapat score goal pada hari itu.Score 2 bijik dan dipilih sebagai man of the match utk kali ke 8 berturut2..Bila petang makin kelam,berjalan pulang ke bilik.Objektif tercapai! kita puas!

---------------------------------------
----------------------------------------------------------
melihat ke arah "objektif"


2 situasi pendek untuk memperlihatkan 2 objektif p
endek yang bilamana dicapai akan kelihatan puas dan hebat meskipon tiada hadiah berupa wang tunai yg akan diganjari.Ianya terhasil dari satu objektif yang benar-benar jelas utk dicapai.Kita yakin itu yang kita mampu capai atas kemahuan yang melonjak-lonjak bak ikan keli di kolam sg lui. Orite tanak smbang bnyak2 pasal objektif pendek2 nieh.Begini,objektif pendek2 ini kite akan selalu nampak dan yakin sebab bendenya dah ade depan mata,maksudnye bende yang dah ade bukti yg pernah kite saksikan.Sebagai contoh,men bola tadi,ianya terbukti jika kita benar2 main dan menyepak bola pada gol menggunakan teknik dan direction bola yang betul ianya pasti GOL!..buktinya,geng2 kita yg buat begitu dh berjaya mnjaringkan gol..

Dan sebenarnya objektif pendek ini ade limitation pada waktunya..sebab tuh nama die pendek..ahaha..
dan kita kene ade satu objektif pnjang yg sama2 kite kene capai..iaitu masuk surga la beb!...ke kowang x nk masuk ?.. ape yang penting ???KERJASAMA...kene kerjasama utk saling igt mengigati..tp masalah sekarang pulak..akan ade org kata,tiada bukti lagi mnunujukkn org akan ke syurga..sbb bukti yg bnyak adelah..bila org mati..akan masuk ke dalam tanah bukan syurga..x kisah la dia ustat ke ape ke..masuk kubur gak.. utk org2 begini aku syorkan kowang bukak balik quran dan hadis..belambak2 tulis yg org baik akan masuk syurga..
Banyak gile bukti ade dalam mukjizat ini



bukti dah ade cumanya kita jerk kekadang terkesan dan terpengaruh dgn suasana dan menyebabkan objektif2 pendek kite melangkaui objektif2 panjang ini.Kekadang plak langsung x pk objektif pnjang ini sbbnya ??kita JAHIL dan BODOH ilmu agama!
pikir2 la sendiri geng..aku pon nk g pikir gak ni eh..challow beteh! wallahu a'lam..