pen kau dan aku 3

bismillah.

1.55 minit pagi. jumaat. batu belah.

Sudah lama rasanya tidak melalui proses penulisan seperti ini. menyendiri sendirian hening pagi, lari berjoget ligat jari menekan butang-butang abjad dan nombor yang kadang kala seperti sendiri bergerak tnpa ada yang memandu. teringat zaman-zaman gemilang berblogging dahulu dahulu. Mula menulis ketika alam persekolahan disambung di alam universiti dan sekarang subhanallah seperti tak percaya sudah pun berumah tangga. melayan karenah kawan-kawan yang menukil komentar pada setiap entri begitu mengujakan, terasa seperti di balas dan berbaloi setiap penulisan yang di sampaikan.

Dahulu, setiap perkara yang berlaku seharian mesti mahu menulis di blog, sepertinya mahu di kongsi kepada semua manusia seperti tak sedar yang sebenarnya seluruh alam dapat membaca dan membogelkan kisah kita. Alam maya mmg satu kotak gila yang tiada batasan utk di jadikan sempadan. Kotak ini besar sampai semua kita boleh memasukinya dan terus bergelumang dengan dosa bagi yang kurang celik dan bijak.

kini, semua tinggal kenangan, kawan juga semakin kurang berblogging, malas juga menjadi alasan utama kurang terhasil tulisan. ya, kalau menulis kerana mahu mencari redha manusia beginilah jadinya. Peminat semakin kurang lantas terus minat dahulu yang katanya mahu menjadikan medan  dakwah melalui penulisan juga semakin kabur dan terkubur. tapi sekarang sudah punya peminat baru yang setia membaca tulisan ini. aku pasti masih punya peminat yang seorang ini sampai akhirnya. atas kapasiti apa kepastian ini sebenarnya? kerana pen kau telah ku miliki dan tersimpan rapi dan pen aku juga telah ku serahkan seyakinya . moga allah lindungi dan rahmati kita semua.

p/s: ayuh kembali berblogging!

1 comments:

Anonymous said...

Tahniah..!! Berjaya menulis semula.. Teruskan menulis & moga bermanfaat utk semua..=)