hurm..

tarikh:duapuluahsembilankosonglapankosong enam
tempat:bilikMMUcyberjaya
condition bilik:mcmtmpatkuchingberanak

bismillah..
hari ini rabu..tggal dua hari lagi kita menymbut merdeka..hurm..merdeka..
kemerdekaan yg sudah hmpir 20 tahun aku dengar....sudah hmpir 20 tahun juga laungan MERDEKA ini menghuni hidupku...
aku juga sudah semakin masak dgn kemerdekaan ini..kemerdekaan yg telah dpt mengeluarkan negara kita dari penjajahan british...kemerdekaan yg kini memberikan aku nikmat medamaian dan kesejahteraan...
aku juga semakin seronok menikmati keamanan ini..tiada peperangan...tiada pergolakkan...tiada permusuhan...semuanya aman...damai...
syukur...

tapi..sehingga kini seperti ade sesuatu yg seakan belum dapat memberi kepuasan dalam hidup aku..tidak tahu dimana silapnya...hari2 aku terasa mcm sama...kosong...senang citer x best r~!!
dan perasaan ini lebih kerap terjadi semenjak aku mendiami tmpat yang bernama MMU ini...
mmg bnyak perubahan yg berlaku disini...cuma yg aku x pasti sama ada perubhan ini turut mengheret aku atau tidak.??
kerap aku bertnya pada rakan2 skola lama ku..."wei,ko tgk aku ade berubah tak??"...kalo adzim mesti die jawap.."ko dh up sket r fakhru"..hurm..
mgkin nadanye sedikit melawak...tapi hakikatnya aku mengambil serius mende itu...iyer r...aku tercampak seorang kat sini..dulu kat skola kite semua berada dlm satu lingkugan yg jauh dari ape yg aku ade sekarang ini...dulu di skola juga aku dikelilingi oleh mereka2 yg 'paham' ape itu sebuah kehidupan...tapi disini...aku dikelilingi oleh ramainya org2 yg hanya 'merdeka' bajunya...

aku amat2 takut dan risau...kalo2 aku berubah...:(
aku juga takot2 turut sama terkesan akibat keluasan dan kebebasan 'kemerdekaan' mereka...

benar..kini aku amat2 risau..dan mungkin kini aku maseh mampu menulis seperti ini..tapi dimasa hadapan??adakah aku mgkin menulis perkara2 seperti ini..??
cuma yg aku harapkan...kowang..rakan2 ku..sentiasala memberi peringatan ek kalo2 kowang tgk aku nie dh terlebih up...:P

ngeb,man,amie,fang dan zaizul....semoga kowang semua mencapai apa yg kowang idamkan...hijrahlah dgn niat yg benar dn ikhlas..=P..doakan keadaan aku masih sama atau lebih baek ketika kita berjumpa 4 tahun akan dtg...chiyok..


merdeka !merdeka!merdeka!

0 comments: