tenang lenang~

salam~ bismillah.. kesejahteraan keatas kalian,moga2 sentiasa berada dibawah naungan keredhaan allah s.w.t... hukhuk,dah lama dah sebenarnya x menulis kat blog nie..yg update2 slalu tue just copy jerk dari memana pastu paste kan kat cni... hari sabtu yg lepas,aku ngan beberape dak MMU telah mengadakan rehlah di sg chongkak..for sure aku yg jadi director nye... actually,ianya diadakan bersama,tiada istilah sape lead sape...kitorang dok 2 hari..dok chalet... series mmg seronok...semuanya best...dari tentatif program smpai ke makanya..ye r tentatif program kitorang yg buat..so "adjustable"..agak2 buhsan,main futsal..pastu mandi..pastu makan...tido..

but,utk memastikan program yg diadakan adalah berbeza dari prog2 org lain....kami mengadakan sedikit slot pengisian..pada malam itu kami mengadakan pembentangan "sirah as-syibaie"..bebudak usrah aku yg bentang ternasuk la aku...pembentangan lebih bersifat santai..buat dalam chalet.leh baring2...tapi alhamdulillah,aku merasekan perbincangan cukupo menarik kerana di sertai oleh bebudak lain...dan pada pagi itu kami juga sempat mengadakn qiam bersama...dan sekali lagi alhamdulillah.kesemua dari kami bgun pada pukul 5 pagi u
tk qiam... sebenarya aku amat2 respect kepada mereka2 yg mengikuti rehlah ini..mmg sempoi dan gempaq!!! sebenarnya,series aku agak risau dgn prog ini..sebab bebudak yg ikut bukanlah dari kalangan mereka yg ade backgroud agama..so aku takut kalu aku mengadakan slot2 agama mereka akan terasa buhsan dan maybe nyampah...tapi alhamdulillah semua bertentangan sama skali...so pengajaran aku dapat,"jgn menjustifikasikan sesuatu dgn fikiran yg sempit"

masa utk pulang,model2 pemngkin islam~..hehe

tak dinamakan sg coghkak kalo x de sungai..

senyum....bukti keriangan

ku mgharapkan kite boleh kembali bersama megadakan prog seumpama ini...segalanya insyallah hnya sebgai satu usaha menjalinkan ikatan ukhuwah ini..(terigat membe2 hira'..;((..)

0 comments: