engkau begitu bernilai~

bismiallah.

Ramadhan kareem~..di nilainya?..

situasi s.a.t.u

#bersahur di kedai dgn seawal pagi .lebih kurang pukul 4 jarum jam terpaku .makan-makan,balik tengok masa banyak lagi ambik port kat katil tdo dan terus lepas subuh.

apa nilaian anda??

situasi d.u.a

#berpuasa sepanjang hari dengan tidak makan pe tah lagi minuman pendek kata takda satu menatang dan makanan pon masuk ke mulut sebab sepanjang hari tido tanpa sembahyang pe tah lagi bace koran lagi la jauh berzikir.petang kul 6 gerak pantas terus gie bazzar.buka ngan nasi ayam,murtabbak,jagung rebus,ayam golek air tebu,air soya sate dan macam2 lagi.plus beli ngn muka yg penat berpuasa.

apa nilaian anda??

situasi t.i.g.a

#situasi nya sama seperti situasi d.u.a cuma kali ini agak advance,ke bazar dgn awek yg pakai seksi seperti memakai baju sekolah rendah saja.budak darjah 6 nye baju.pegang tangan awek smbil tunggu beratur utk dapat roti john.ye laa takut awek kene rampas maklumla org ramai2 kat bazar.tapi derang bukan org buat maksiat.sbb derang puasa!!

apa nilaian anda??

situasi e.m.p.a.t

#kembali ke awal sahur,cuma kali ini tidak ke kedai.menyewa rumah,sahur dirumah berdua-duaan ngan awek anda melaksanakan ibadah sunat sahur,kali ini sahur agak lewat sbb nabi kata sunat lewatkan sahur,suh awek yg tido satu katil ngan ........ kejut kul 5.20 pg.sunat katanya.

apa nilaian anda??

situasi l.i.m.a

#sambungan situasi e.m.p.a.t,cuma kali ini part tarawikh,dari "rumahkau syurgakau" selepas berbuka,mahu ke masjid menunaikan sunat terawikh,takde keta..ade motor jerk..awek kene bonceng belakang baru leh buat ibadat sama2 kat masjid.lupa nk bgtau awek,awek tuh siap pakai telekong yang labuh2 supaya tak batal wuduk sentuh ngn bakal suami die yg sedang memandu motor.aku kata BAKAL..

apa nilaian anda??

situasi e.n.a.m

#seorang pemuda,sahur lewat mengikut sunnah,lepas sahur x tido tunggu subuh ,sebelum itu sempat lagi bertahajjud dan memohon keampuanan kat tuhan.lepas subuh baca koran dan berzikir.berbuka dgn seadanya dan terus ke surau sembhyang dan berterawikh.

apa nilaian anda??

x payah cakap,aku tau..org akan kata mamat nie ALIM,panggil die USTAZ....


-ramadahan kareem bulan yg disediakan oleh ALLAH untuk hamba dia,kalo x guna rugi beb~..macam pahala dah bnyak..kang kalo dh masuk neraka dah kene seksa baru kowang nk nyesal.kowang ingat neraka tuh sejuk eh?macam dalam umah kowang yg ade air cond tuh??panas sheikh..panasssss...series x sanggup..ginilah..kalaula ade antara kowang yg membaca aku nye tulisan ini teribat ngan gejala2 x senonoh tuh..igt wehhh...idup kowang pon kowang x tau sampai mana...series wehhh..pikir dalam2!!!!..kowang x cuak ke??masuk kubur sempit2..nk kuak tangan x bleh..nak lunjur kaki pon x bleh..adesss...cuba pikir la wehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!...awek kowang yang sendat2 tuh pon x leh nk tolong wehhhh!!..aku cakap kasar nanti kowang kata aku nie poyo,bajet budak baik..abes sampai bile nk kene belai wehh???plzz la wehh..mata aku serabut tgk kowang kapel laa bulan2 ramadhan nieh...nak lintas jalan pegang tagan awek..lari2 anak..kowang igt pegambaran filem industan ke ape wehhh??ramadhan wehh..ramadhan!!!!..adoila..tuhan marah la wehhh...kalo kowang ade anak ..nak anak kowang cmnie ke wehhh???..aku malas cakap dah..aku pon bukan baik sgt yg kowang nk dgr cakap aku..aku tulis pon nk igt tuk diri sndiri..so jgn takot jgn gusar..aku x tujukat sapa2..lu pikir la sndiri!!!...

wsalam.

4 comments:

Mukhlish said...

selama ni kita hanya memandang jer..nak ditegur, tetapi "KAWAN"..aku pn xtahu lah..smpaikan, aku rasa, kebanyakannyer dah nampak perkara ni cam "DAH BIASA"..dah xnampak "DOSA" tu sbb "DAH RAMAI" sgt yg buat..jgn risau bro!! aku support ko!! (p/s:..diri ini pun bukanlah baik sgt, tetapi sedang berusaha ke arah itu..sedia menerima teguran!!!)

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

ahaks..cool bro..aku pon support ko..jom buat mende baik bnyak2..:D

Wahab said...

situasi tujuh :
lepas berbuke & solat magrib , maen PES pastu smbg terawih & tadarus.

situasi lapan :
bgn solat tahjud,maen PES,sahur,maen PES,solat Subuh.

bes la artikel ko.

Mohd Fakhrurazi Mohd Yusuff said...

situasi sembilan.

bgun solat tahajjud.sahur malee.subh masjid men PES.pinjam keta balik cyberia..ahaha