Syurga itu atas rahmatnya

Salam

Panjangnya tudung tidak akan menjamin anda masuk syurga
Tertutupnya lutut juga bukanlah menjamin anda masuk syurga
Tidak memakai tudung juga tidak menjamin anda masuk syurga
Memakai seluar pendek juga tidak menjamin anda masuk syurga
Tidak ber"kapel" juga tidak menjamin anda masuk syurga
Ber"kapel" juga tidak menjamin anda masuk syurga

Tapi,
Tuhan mengatakan sesiapa yang ingin masuk syurga perlu mengikut syarat dan arahanya
Arahan tuhan menyuruh menutup aurat
Arahan tuhan juga menyuruh jauhi maksiat
Masuk syurga atas rahmat dan kasih sayang tuhan
Rahmat dan kasih sayang diberi pada yang "mendengar cakap"

lu pikir la sendiri
gua sedang berfikir


wallahu a'lam

p/s:Jatuhkan ego baru mampu dipndang mulia,biar nmpak padan "baju dan badan".=)

2 comments:

Anonymous said...

AKu sememangnya seorg yg tidak bertudung,apatah lagi bertudung labuh..aku juga kadang kala memakai seluar pendek,walaupun hanya utk main bola dan tido..Hatiku teringin utk berkapel, tp syangnya tiada seorg pun yg menerima diriku in..Namun ku harapkan Kau menerimaku dgn seadanya... Kini aku juga sedang memikirkan sepertimana apa yg dipikirkan oleh dirimu walaupun aku tidak mengetahui apa yg kau fikirkan. Semoga kita mempunyai pemikiran yg sama... ;)..:x..

Anonymous said...

Dalam perjalanan hidupnya orang‑orang bertaqwa selalu memilih yang terbaik. Senantiasa bertindak dengan perangai terpuji. Tidak pernah terhalang dirinya untuk berbuat kebaikan. Segera menyambut amal baik dengan ikhlas. Begitulah sikap yang menonjol yang selalu dikenal oleh Allah (QS. 3 :115, 9 : 44).