kenapa

bismillah

salam,
semoga rahmat dan kasih sayang allah terus bersama kita. semoga segala dosa silam dan akan dtg diberi keampunan oleh allah. Semoga terus-terusan hidup kita diberi petunjuk dari allah. amin

Dalam masa blog ini sepi dan hampir ditutup (dah tutup dah pon), aku terpikir tentang kenapa aku mula menulis blog dahulu?kalau benar tujuan asal aku menulis adalah untuk berkongsi ilmu dan pandangan melalui penulisan maka tidak sepatutnya blog ini ditutup biarpun hanya sekadar minoriti yang membacanya. Kalau benar niat asal untuk memberi manfaat kepada umum maka tidak seharusnya blog ini sekadar tinggal bersarang. Jadi kalau ianya sudah ditutup pasti niat aku tidak selari dengan apa yang aku nyatakan. ayuh kembali memperbaharui niat dan moga ia dpt memberatkan timbangan di akhir nya nanti.Harapnya rakan2 yang lain begitu juga.

Ramai yang berpendapat zaman sekarang begitu mudah untuk perolehi dosa.Lihat sahaja sumber-sumber yang ada, internet, akhbar, facebook, blog.Semuanya kalau salah digunakan terlalu mudah dosa akan terhimpun. Gambar-gambar yang di upload di fesbuk, berita-berita fitnah yang disebarkan walaupun hanya sekadar "repost" dari post yang asal, ini semua boleh menjadi timbunan-timbunan dosa yang saban hari akan memuncak.
Namun begitu, sumber-sumber ini juga mampu menjadi lubuk pahala bagi kita kalau benar dan bijak memanfaatkanya. Bagi aku sebenarnya setiap sesuatu itu pasti ada kebaikkanya kalau kita pandai berfikir secara rasional dan positif.

Oleh kerana itu, aku merasakan yang aku perlu kembali aktif menulis dan menyampaikan perkara-perkara yang aku fikirkan bermanfaat bagi diri aku dan korang dengan harapan ianya menjadi lubuk pahala bagi aku yang banyak dosa ini. Di sini segala pandangan aku akan dinukilkan dan anda bebas untuk mengkritik asalkan ianya atas dasar mencari kebenaran dan diselubungi dengan semangat ukhuwah yang tinggi.

Tumbuk dada tanya hati, KENAPA aku menulis blog? sudah dapat jawapan then decide samada perlu tutup atau tidak blog anda kerana semuanya akan di nilai di akhir zaman.

wallahu a'lam.

0 comments: