bismillah..

masa:3.39 ptg
tempat:biliku syurgaku..MMUcyber

haiya..masuk nie dah tige kali aku cuba menulis mende nie..kali pertama ngan kedua gagal..aku pon tak tau..apsal x leh jadik..adeihla..
sepatutnya aku berada dirumah kala ini utk menghirup udara BB(batu belah) dan melingkar dikatil kesayanganku...tapi apakan daya..pasal malaysia book of record[saidina game..50 jam tnpa henti] nye pasal..ku sanggup gadaikannye..wahaha
actually,arituh sempat gak aku pulang ke rumah..utk pegi ke ulu tembeling..berdakwah[lebih tepat MELAWAT] ke rumah2 org asli..nanti la aku citer kan..kali nie aku nk kongsi satu cerite ngan kowang...
arituh aku balek umah...jmpa ngan apak aku[hj. yusuff]..die telah menyampaikan beberapa patah perkataan yg aku kire perlu aku kongsikan ngan kowang..die ber'wasiat' kepadaku dgn berkata.."anakku,kehidupan dunia kerapkali menipu...manusia sering kali gagal dlm menjalani kehidupan yg baik dan cantik..kehidupan kite(manusia) pada hari ini lebih berkiblatkan kepada metarialistik...kite lemah dlm perjuangan bngsa dan agama namun kuat dalam mengejar harta..oleh itu anakku,jgnla engkau menjadikan harta dan wangmu sebagai panduan...namun begitu jikalah ade sesiapa dikalangan rakan2mu yg mahu mengecat kereta(aiyark!! pe nie??..truskan membace..:P) silalah ke rawang...disana terletak sebuat bengkel mengecat kereta yg baru yg diberi nama WAIZEK AUTO..laburkan duit anda disana sekiranya mahu menukar kaler kete anda.:P....sekian wasiatku"
ehehe..sebenarnya apak aku baru me'lahirkan' anaknya yg terbaru selapas anak2nye sebelum itu...kedai runcit(gagal),kedai borong buah(pon gagal) dan restoran(maseh bertahan)...apak aku kata..kalo kowang nk cat kete kowang leh la gie sane..harga leh runding..org panggil harga satu AQIDAH..ulps??..-blurrrr-



keadaan di dalam 'rumah kaler'..:p



barisan pejuang MORO..(ahaks,apak aku la baju putih tue..sori pak)

ayahku dan haikal berposing

0 comments: