bismillah..

hari ni dlm sejarah aku menulis blog dihalaman rumahku...baru balek ke rumah tgh hari td
..semuanya gara perutku meragam..saket memulas2...fikirkan bila balik umah nk gie klinik
tapi bila smpai jerk kt umah..trus tdo..pastu bile bgun rase cm dh sehat..:P
tapi bukan homesick ek...hehehe

erm..
hujung minggu lepas adelah hujung minggu yg paling best..sbb ape?pasal aku diziarahi oleh
kengkawan(sahabat dunia+akhirat) aku..memula sabtu tue aku dpt sms dari adzim razak...bunyi
smsnye begini..."aru,aku dtg MMu ari nie..(jumaat) pasal nk escot dak2 nasyid atma"..wahahaha
atma ade kump nasyid??..memula terkejut gak aku bace sms die..tapi tkpe r..
aku trus call die..tnye betul ke(perangai dak nie kan leh caye sgt)..die kate btul..so aku kata
kalo ko dh smpai..calling aku...
so..seharian la die melepak kat bilik aku dan aku pon menjadi pemandu pelancong die..:P
aktiviti kami??siang..die lepak kt bilik aku..makan..minum..chatting(die r)..:P
pastu tgk org main saidina..(tgkap gmba..die gak)..then malam tue ..kitorang tgk nasyid..
kump paling best ialah U*P..(bebudak Uni nie jgn marah..:P)..pastu die balek..tapi die
kate nk dtg esok bersama hanis..aku pon sangat2 alu2kan die..hahaha..bertambah la meriah..

esoknye
sabtu pagi...
aku terdegar henset ko berbunyi..sebijik sms meluru masuk..dgn mata longlai..aku buka peti sms
ini..."aru..aku x jadi dtg..bun kata kete x de"..perasaan aku masa tue??x de perasaan ..wahaha
pasal aku tgh mamai gle..ko nk dtg ke tak ke..tue ko nye pasal..:D(smbung tdo)
tetibe henset ku berbunyi kembali...ngan suara ponggok rindukan bulan(suara bgun tdo) aku
angkat..suara adzim menerjah ke tlinge ku.."wei,bun dah ade kt atma..jap lagi kitorang dtg"
aku dh kata..bdak adzim nie perangai mmg cmnie..masak gle..
takpe r..bile derang smpai mmu ..dan2 dah ade depan bilik aku..pastu segih2 jerk bebudak nie..
tapi sian gak r..derang kene tggu smpai kul 6 petang baru leh ,elepaskan rindu ngan aku..
pasal aku kene jd participant utk saidina..so aku pon main ngan nia utk muflis..
spaya leh cepat lepak2 ngan bebudak nie..niat aku terlerai bila dlm masa 45 minit
aku menjadi org pertama muflis..wahaha..pastu buat muka frust bile kalah..padehal best gle!!

then aku pon tepon la bebudak nie(adzim ngan bunis)..so kitorang lepak2 kt bilik aku..
bace buku..bg tazkirah..aku plak solat asar jap..pastu itorang sembang2..baring2 atas katil..
memula aku jerk ngan adzim baring..tetibe bunis menyebok..(die x nk kitorang buat pape kot..:P)
tetibe aku bg idea..jom gie putrajaya..gie masjid putra ngan nengok jembatan..adzim sett..bun sett
kitorang pun gerak ngan 'pantas'..aru gerak r cepat..aku dh gerak nie"kata adzim smbil baring"
mueskeskes...
sbelum jalan..gie isi minyak kete dlu..keta bun minyak xde..so cm biase r..tuang2 duit(mmg slalu dah)
sorang 3 inggit..aku jerk 4 inggit..ckup la 10 inggit..jalan la kami..
so..sampai kt masjid putra..kitorang lepak2 kt tasek..tgk ikan beso2!!sape la bapak derang ek??
pandai jaga anak..(cm mak bapak aku)..pastu kitorang sembang2 lagi..
antara bende yg disembangkan...ttg masa lampau kami bertiga..currently..n future..
semua daripada kami melalui masa lampau yg berbeza..smbil bersandar pada dinding tasek..
aku ckp ngan deran.."aku kt MMU..ko(bun) kt UITM..ko plak(adzim) kat ATMA..bile dah besa nanti
cmne la plak ek"..hurm..
then..kitorang smayang maghrib...lepas smayang..lepak2 plak dlm mesjid..tzkirah rejab sket..
pastu klua masjid adzim ajak lepak kat dataran tue plak..lepak2 lagi kitorang..
baring2 kat rumput..(adzim jerk)..sembang lagi la kami..
pastu aku ajak gerak..lagi skali kami bergerak ngan 'pantas'..tetibe adzim kata nk tgk jembatan..
kitorang pon gie jembatan...lepak lagi..dan lagi..mmg arituh kitorang abeskan dgn sembang..
dan ae gak kadangkala sembangan kami berunsur series..(jgn ingat kami asyik berlawak sj)..
pastu kitorang pon balek MMU...

erm..begituhlah perjalanan kehidupan kami..
mmg secara jujurnya..ini merupan satu penghormatan drpada kowang dan nikmat yg allah berikan pada aku..
mempunyai kawan berupa ini..mmg kami adalah satu 'usrah'..kalo derang bukan sahabat aku..
xmgkin derang akn dtg melawat aku..ini menjadi jejak kasih la kirenye..mcm yg adzim tulis dlm
yahoo grup..(ttp menjadi pembace setia grup)..mmg dh lama aku tggalkan hira' tapi tak penah lagi
aku ade membe cm kowang..(jiwang.com)...
mmg aku amat berharap..ukhuwah ini kekal..selama2nye walaopon bile dh berumah tgga..:P


wallahu a'lam..

0 comments: