Di tengah-tengah suasana kelam
Di sebalik gelapnya malam
Kami bangkit membawa sinaran
Untuk generasi masa hadapan

* Korus 1
Kami adalah generasi Hira'
kami pewaris perjuangan
Kerana kami generasi Hira'
Kami teraju kepimpinan

Ilmu dunia juga akhirat
Semuanya diutamakan
Buat bekalan hari kemudian
Membuktikan kemampuan

* Korus 2
Kerana kami generasi Hira'
Mengabdikan seluruh kehidupan
Kepada Allah kepada Islam
Dan pengislahan diri dan masyarakat

(Ulang korus 1)


Kami menjunjung amanah Allah
Berasaskan Quran dan sunnah
Kami amalkan cara hidup Islam
Di dalam kehidupan kami

(Ulang korus 2)

arabnasyid.gif (1367 bytes)



1.03 pagi..selasa yg hening..

mataku masih belum menunjukkan reaksi mengantuk..tidak ku mengerti menggapa..bukan atas kawalan ku utk memejamkan mata ini..semua atas kuasa dan keizinan tuanku..
mudah2 han mata yg terpadam hari ini tidak akan selamanya begitu kerana terlalu banyak lagi penyucian perlu aku tebus..aku bukan la sesempurna mana yg bersih atas segalanya..cuma seringkali aku terleka dan alpa atas mainan fana ini..
hari aku rase bebas dan puas kerana baru sebentar tadi aku menghantar satu contengan yg mungkin terakhir kalinya di yahoo group abbas...
hurm..bukan semudah yg disangka utk aku coretkan sedemikian rupa...
mngkin ade yg berkira yg aku ini sengaja utk mencari publisiti murahan atau sengaja memanaskan cerita..itu andalah hak anda dan aku tidak mampu utk menghalang..tapi bagi aku itu mungkin satu keputusan yg terbaek...cukupla tulisan2 ku yg lepas disana disalah ertikan..aku x mampu lagi memuaskan hati semua pihak..yg terbaek buat sekarang atau mungkin selamanya aku berdiam sahaja..
kini..aku ade ko(blog ini)..aku bebas utk menulis..kerana ini adalah rumahku walupon bukan dibina atas kudrat sendirik..:p
mungkin tulisan ku disana ade terpalit riak merajuk..tapi bgku bukan!...cma aku sedih kerana ianya disalahtafsirkan..mana mungkin aku mahu menghina atau membuatkan kalian 'panas'..ianya hnya sekadar satu pengkongsian yg aku rase patut aku kongsikan..tapi ituhlah manusia..
tidak semua yg kina sangkakan akan terjadi dan tidak semua yg aku fikirkan sama dgn apa yg kalian fikirkan..cuma satu sahaja aku pinta..atas dasar nasyid pernah sama2 kita lagukan dihira' ini,atas dasar nasyid yg sama2 kita fahami ini dan atas nayid yg kita hormati ini..aku minta jgn sesekali kalian menyangka buruk atas ape yg pernah aku coretkan disana..

huhhh...blogku..
kini yg tinggal hnya ko dan aku..x kirala ade org bace ke tak ke..yg penting kat sini la tempat aku nk jiwang2..nk luah perasaan...nk pepoyo..nk mencapub..
pedulikkan ape yg akan dikata kerna yg mencoret aku dan yg menerima engkau!...

sekian...




0 comments: