~Yg biasa...


kami sudah ber'sedia'...

lama sudah kita tinggalkan aktiviti ini...[qiam di hira']

anda semua adalah sahabat....

'jaulah' ke p.dickson..:p


kembali jariku menari atas keyboard membuat contengan,kemaafan didahului dalam 'conteng'an ini sekiranya penulisan ini mengguriskan dan membuatkan sebahgian daripada anda ter'kesan'..tidak pernah sekalipon aku mengharapkan kalian semua membaca dan bersetuju atas ape yg ditulis dan sekali lagi inggin aku tegaskan bhawa blog ini hnya sekadar meluahkan apa yg aku rasa dan ianya hnya melibatkan diri aku..yg baek dan buruknya semua dripada akal fikiran aku sendiri dan sudah pastinya dizinkan atas pe'rancangan ' tuhan yg maha mengetahui..semua yg ditulis ini pada kebanranya adalah atas kekuasaan Allah,tnpa ke'izin'anya pasti tiada ape yg mampu aku coretkan..

'kawan'..
bukan satu bende yg asing..tapi yg selalu asing bagi kita adalah kawan baik..terlalu asing bg kita utk memiliki kawan baek..aku juga pernah memiliki kawan baek dan syukurnya sehingga kini mereka tetap menjadi kawan baek aku...
bg aku kawan yg paling baek dn aku paling aku hargai ialah kawan2 dan sahabat2 ku di HIRA'...tiada 'dua' utk kalian..mmg aku merindui keakraban kita dahulu..ianya begitu sukar utk aku lupakan..mana mungkin aku lupakan org yg ber'sama' hampir suku dari hidupku..kalianla org2 yg semakin pupus pada ke'lewat'an dunia kini..
mungkin akan ade sebhgian dari anda sekarang ini yg menbayangkan betapa 'jiwang'nye penulisan ini,namun jikalah anda pernah merasai kamanisan per'hubung'an seperti ini atau lebih tepat lagi boleh aku katakan 'ukhuwah' ini,kalian semua pasti akan menjadi lebih 'jiwang' jauh berkarat2 lagi..namun masalah sekarang ini pen'garat'an ramainye umat pada hari ini lebih pada kawan yg mereka sendiri kurang pasti identitinya dan kawan-kawan yg tidak menepati lgsung definisi sahabat..
buat pengakhiranya,cubalah anda renung kata2 pemimpin agung kita,ar-rasul s.a.w:'antara 7 golongan yg mendapat perlindungan arasy allah pada hari kiamat kelak adalah dua sahabat yg bertemu dan berpisah kerana Allah..'..

wsalam...
p/s..semua tulisan diatas adalah dikarang oleh aku,adenya ketidakpuashatian sila lah ckp ek..

0 comments: